marți, 15 februarie 2011

Prajitura cu foi de bezea si nuca





Foi de bezea cu nuca-  o prajitura tare buna, pe care am  gasit-o in caietul de prajituri al mamei mele...
...fiind o prajitura destul de veche cu siguranta o cunoaste toata lumea, fie sub denumirea aceasta fie sub o alta denumire.






 
Ingrediente pentru foi:

10 albuse
250 gr. zahar
300 gr. nuca macinata si prajita
4 linguri faina
un praf de sare



Se bat albusele (cu un tel sau cu un mixer) impreuna cu praful de sare pana se obtine, se adauga zaharul "in ploaie"si se bate in continuare pana se obtine o spuma tare si lucioasa (trebuie sa nu cada de pe tell). Se adauga apoi nuca macinata si prajita si faina.
 Se coc 4 foi pe dosul unei tavi unse si tapetate cu faina ( se lasa la cuptor circa 7-10  min la foc mic)



Ingrediente  crema:

10 galbenuse
10 linguri zahar
300 gr. unt

Se amesteca galbenusele impreuna cu zaharul iar apoi se transfera  pe baie de abur - se amesteca continuu pana ce crema se ingroasa. Se lasa crema sa se raceasa, iar cand s-a racit se adauda untul la temperatura camerei (daca untul are apa, se scoate apa, altfel riscati sa se taie crema). Se  imparte crema in 3 parti egale si se umplu foile cu ea:

- prima foaie  si prima parete din crema...si se repeta procedeul pana terminam de pus crema


- dupa ce am pus si ultima parte din crema (peste cea de-a treia foaie) am presarat (peste crema) un strat nuca caramelizata si pisata (se obtine la fel ca si krantz-ul)....


- ....se pune si ultima foaie...


- si se decoreaza cu nuca caramelizata si glazura de ciocolata




17 comentarii:

mirela spunea...

Foarte buna prajitura,am si eu reteta,tot de la mama,,,,,oricum retele vechi sunt tare delicioase,,,,,ti-a iesit super,,,pupp!!

Daniela Addario spunea...

Yamiii, ce bine arata, as servi si cu ochii si cu gura o feliuta delicioasa... Pupici !

felis spunea...

Ce apetisant arata!... Oare cum o fi la gust!!!

Unknown spunea...

mmm, gata ma dau la degusteala!

violette spunea...

@mirela - ai dreptate retetele vechi sunt delicioase...mersi de vizita
@daniela- te astept la o feliuta:);
@felis- e o praj. tare buna, poate o sa o incerci:)
@puidezmeu- mersi de vizita si spor la degustat:D

Danutza spunea...

yummmi, ce bine arataaaa!!!

Miodrag Surac spunea...

Super arata, apetisant...

janet spunea...

Intradevar prajitura este grozava,o faceam si eu cand eram mai tanara!Multumesc de idee!
O seara buna!

Nadji spunea...

Un gâteau des plus gourmands.
Je t'en pique un petit morceau.
Bon week-end et à bientôt.

Invizibilul spunea...

Daca PuideZmeu mananca ... ma bag si eu !

violette spunea...

@Danutza, @Miodrag- mersi de vizita si de aprecieri;
@Janet- ma bucur ca iti place prajitura... si cine stie poate o sa o incerci din nou:)
@Nadjia- mersi de vizita si un sfarsit de saptamana placut!
@Invizibilul- puidezmeu a degustat deja:)...asa ca poti sa incerci linistit:D

carmen spunea...

dumnezeule.....este prajitura copilariei mele!!!!! multumesc mult!!!!!era reteta mamei mele si preferata mea si a fratelui meu, este DELICIOASA!!! am sa o fac si eu...mai ai si alte retete din astea mai vechi?

Anonim spunea...

foarte buna .la crema eu adaug 50grameciocolata amaruie de foarte buna calitate.

Anonim spunea...

ce dimensiune are tava?

Anonim spunea...

tava 25/35 este bună ?

日月神教-向左使 spunea...

餐飲設備
製冰機
洗碗機
咖啡機
冷凍冷藏冰箱
蒸烤箱
關島婚禮
關島蜜月
花蓮民宿
彈簧床
床墊
獨立筒床墊
乳膠床墊
床墊工廠
產後護理之家
月子中心
坐月子中心
坐月子
月子餐

Criss spunea...

Foarte interesant
www.ph-online.ro