luni, 30 ianuarie 2012

Shakshuka (mancare de rosii cu oua)



O mancare simpla, ideala pentru mcul dejun ... e grozav de buna, cu ingrediente putine si nici nu o sa va tina prea mult timp in bucatarie.  

Pentru acest fel de mancare e nevoie de:
  • 1/2 kg rosii
  • 1 ardei gras rosu
  • 1 ceapa
  • 3-4 catei de usturoi
  • ardei iute(sau fulgi de ardei iute)
  • 100 ml apa
  • 2 ling bulion/pasta de rosii
  • 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita busuioc, sare, piper
  • oua
  • 1 ling. ulei de masline




  •  se pune uleiul la incins, se adauga ceapa taiata felii, usturoiul, ardeiul rosu taiat in bucti mari si ardeiul iute.
  • se lasa sa se inmoaie legumele, 5-6 min, amestecand din cand in cand, dupa care se adauga rosiile taiate cubulete.
  • se acopera cratita cu un capac si se lasa sa fiarba la foc mic 10 min, amestecand ocazional.


  •  intre timp se pregateste un amestec din bulion, apa, oregano, busuioc, sare si piper, care mai apoi se adauga peste rosii  si se mai lasa circa 5 -7 min., cat sa se evapore apa si se obtine un sos consistent.



  • cand sosul e gata, se sparg ouale deasupra, si se acopera cu un capac pentru a se intari oul... 

  • ...se presara cu patrunjel deasupra ...si se serveste calda...cu paine prajita.



12 comentarii:

Craita spunea...

Arata absolut minunat,am salvat reteta.

Antonina spunea...

Nu cred c-am mancat pana acum. voi incerca!

DiaMar bucataria galbena spunea...

O bunatate papica ta.Te pup!

milica spunea...

Aceasta reteta am vazut-o pe euforia si ma s-a parut interesanta,acum ca am revazut-o aici am s-o incerc cu siguranta.FELICITARI!

Mari spunea...

N-am mai mancat, dar sper sa o fac in curand ca-mi place cum arata si incerc sa-mi inchipui si ce gust are si cred ca-mi place.

TeoBucatar spunea...

Ce origini o avea reteta?Ai idee?

violette spunea...

@Multumesc tuturor!

@Teo- in ceea ce priveste originea se crede ca ar fi o reteta algeriana sau tuniseana, dar e destul de raspandita in Israel, Turcia, Siria, Egipt etc...

Liana10 spunea...

Te astept la primul nostru concurs, "Ce-ti pofteste inima!", cu ocazia implinirii a 3 ani de blog! Avem 3 premii pt. 3 castigatori, of course ;-) Detalii pe blog:
http://pemasadinbucatarie.blogspot.com/2012/02/concurs-ce-ti-pofteste-inima.html

langmina spunea...

Wauuuu,ce bunatati am gasit aici!Ma bucur ca te-am descoperit!
Foarte bun!

Bunatati de Poveste spunea...

eiii..nu stiam de asa ceva ! arata suuper !

Fab Chef spunea...

Am citit si eu reteta asta pe undeva si de mult ma tot gandesc sa o fac. Very nice!

日月神教-向左使 spunea...

餐飲設備
製冰機
洗碗機
咖啡機
冷凍冷藏冰箱
蒸烤箱
關島婚禮
關島蜜月
花蓮民宿
彈簧床
床墊
獨立筒床墊
乳膠床墊
床墊工廠
產後護理之家
月子中心
坐月子中心
坐月子
月子餐