sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Placinta cu mere






 Cea mai simpla reteta de placinta cu mere ....rapida, ieftina si cred ca si cea mai buna (asta pentru ca  reteta o am de la mama mea:P)


Ingrediente:

          pentru foi:

  • 14 linguri faina
  • 9 linguri ulei
  • 2 linguri otet
  • 12 linguri apa calduta
  • 1/4 lingurita sare
- in afara de aceste ingrediente pentru foi mai sunt necesare inca 7 ling. faina si 10 ling. ulei


         pentru umplutura:
  • 1 kg mere
  • 2 linguri zahar brun
  • scortisoara macinata

  •   intr-un bol  se amesteca cele 14 ling. de faina cu  sarea, apa otetul si uleiul - se amesteca toate ingredientele pana se obtine un aluat omogen; se strange aluatul sub forma de bila si se lasa deoparte;         
  • restul de faina (7 linguri) se amesteca cu uleiul (10 ling.) pana se obtine o pasta


  • se intinde aluatul intr-o foaie subtire
  • peste foaia de aluat se intinde amestecul de faina cu ulei

  • dupa ce am intins pasta din faina cu ulei peste foaia de aluat - se ruleaza foaia iar apoi se taie ruloul obtinut in doua parti egale (pentru 2 foi)
  • se lasa sa stea la rece cel putin 30 de min
  • intre timp pregatim umplututra: merele date pe razatoare se calesc putin cu zaharul si scortisoara macinata

  • se intinde prima foaie, se aseaza in tava - se inteapa cu furculita din loc in loc, se presara cu pesmet
  • se adauga merele si se mai presara  putin pesmet
  • se intinde cea de-a doua foaie si se pune peste  mere
  • inainte de a da prajitura la cuptor se taie foia de deasupra cu un cutit in  patrate/ romburi/dreptunghiuri si se presara cu zahar brun 
  • se coace la 180 de grade timp de 30 de min.

....si gata prajitura....se lasa sa se raceasca...si se mananca cu pofta:)




22 de comentarii:

mirela spunea...

Este o bunatate,am si eu reteta asta,ne-o facea bunica,dar a mea este cu untura si gris in loc de pesmet,,,oricum este delicioasa,merita facuta,,,,Te pup si-ti doresc o seara frumoasa!!!

Danutza spunea...

Mmmm, ce bine arata! Cred ca e foarte bunaa!

janet spunea...

Delicios,ieri am facut si eu ,dar strudel cu aluat foietaj!
O zi minunata!

violette spunea...

Multumesc mult pt.arecieri :)

felis spunea...

Mmmm ... cerd ca asta e placinta adevarata... dupa cum arata... tre sa fie delicioasa..

In bucatarie la Sidy spunea...

Waw da buna-i...
Pot sa vin si eu la o bucatica ? Mai ai ?
Delicioasa placintuta asta Violet .

Carmen spunea...

Mmmm,... a ajuns pina aici mirosul de mere si scortisoara....!!!!!
Am un premiu pentru tine!
Iti doresc o saptamina usoara!xxx

Zazuza spunea...

eu chiar voiam sa fac un desert de vreun fel cu mere :)!

violette spunea...

@felis, @sidy- mersi de vizita si de aprecieri;
@carmen-multumesc pt. premiu am sa trec pe la tine sa-l iau
@zazuza- poate te inspira in vre-un fel placinta mea pentru ceva dulce:)

Anonim spunea...

cam ce dimensiune are tava ta? intreb caci mi se pare putin 1 kg de mere. sau e o chestiune de alegere sa ai strat de mere subtire?

violette spunea...

@anomim- daca vrei poti sa folosesti mai multe mere, eu am folosit doar un kg de mere pt ca tava in care am facut prajitura e cam mica aprox 30x20 cm astfel stratul de mar a fost destul de consistent!

georgia spunea...

NU A IESIT DELOC GUSTOASA.SI FOILE TREBUIE RULATE SI APOI CAND LE PUI IN TAVA MERGE CAM GREU..........NASPA RETETA..MAI BINE NU FACEAM RETETA ASTA IMI PARE RAU CA AM ALES-O CHIAR PE ASTA

Anonim spunea...

foarte proasta alegerea...

Anonim spunea...

foarte misto reteta,oare merge si cu alte umpluturi de ex brinza?

Anonim spunea...

eu as vrea so fac dar am vazut comul ala de jos si gorgiana zicea ca na iesit apai nu stiu ce sa fac..........??

Anonim spunea...

nu trebuie sa bag ou in aluat nu iese mai bun asa????

Anonim spunea...

are ceva daca bag gris???in loc de pesmet ???/

Anonim spunea...

vreau sa te intreb daca pot baga zahar alb in loc de zahar brun are ceva????

Anonim spunea...

eram nehotarata sa o fac sau nu dar a iesit super buna nu va luati dupa comul lui giorgiana mie mia iesit o bunatatate de placinta cu mere ,doar ca aluatul era foarte putin de acea am fost nevoita sa mai fac unul :)oricum e delicios




















































alessya spunea...

Tocmai am scos-o din cuptor - e delicioasa! Bine ca nu am citit nici un comentariu inainte sa ma apuc de ea :)))
Aluatul e intr-adevar cam putin dar am reusit sa-l intind suficient cat sa pun foaia de sus in doua, pe jumatate de tava :))) Deci suficient. Pentru cei care vor foi mai groase merge 1+1/2 sau x2 aluatul.

Unknown spunea...

Foarte naspa reteta. Nu mi-a iesit deloc aluatul. A fost foarte moale. Nici nu l-am putut intinde. Am muncit degeaba la ea. Am aruncat-o.

日月神教-向左使 spunea...

餐飲設備
製冰機
洗碗機
咖啡機
冷凍冷藏冰箱
蒸烤箱
關島婚禮
關島蜜月
花蓮民宿
彈簧床
床墊
獨立筒床墊
乳膠床墊
床墊工廠
產後護理之家
月子中心
坐月子中心
坐月子
月子餐